Ferie i Australia

Queensland, Western Australia

View Our Destinations on kinethomas's travel map.

Etter at vi hadde giftet oss gikk turen nordover til cairns og tropical north queensland.

Vel fremme i cairns tok vi inn på kjente og kjære Calypso Inn som vi bodde på førse gang vi var her. Det vat her vi bodde da vi kjøpte vår gule ford.

Første dagen plukket vi opp vår 4 wheel drive fra Avis bilutleie i Cairns. Etter dette gikk turen opp til cape tribulation hvor vi tokk inn mitt i regnskogen. Dagen etter var det meningen at vi skulle kjøre til Cooktown men veien var stengt på grunn av mye vann. Derfor gikk turen til Chillagoe i steden. Dette var en skikkelig støvete Australsk lanndsby.

Etter dette gikk turen inn i Atherton tabelands men masse flotte fossefall og innsjøer. Det regnet desverr en del pga en syklon som gikk forbi så da vi forsøkte å besøke Kuranda så regnet vi neseten bort.

Etter dagene i Queensland gikk turen til Perth via Uluru. Dette viste seg å bli en innholdsrik tur da vi allerede ut fra Cairns fikk problmemer med flyet og måtte returnere til flypasen. Det stoppet ikke der, fordi at vi hadde problemer så måtte vi også meldomlande i Alice Srings for å tanke opp. Derfra gikk turen i lav høyde til Uluu, noe som ga oss en fantastisk usikt over red centre.

Ver fremme leide i en bil i 1 og enhalv time og kjørte bort til Ayers Rock, Det var en fantastisk følelse å være tilbake her.

Videre gikk turen med fly til Perth WA`s hovedstad og verdens mest isolerte by.

Første dagen plukket vi opp en campingbil hos Britz camervans i Perth. Etter dette satte vi kursen opp mot the Pinnacles National Park. Morsomt landskap med gul sand og spisse høye sandsteiner.

Etter dette gikk turen videre til Kalbarri som var en liten badeby ute ved sjøen (iddylisk). Etter dette gikk turen videre til Monkey Mia som er vrdenskjent for sine ville delfiner som kommer inn til stranda vær morgen. Etter en dag her med bading og delfiner gikk turen vidre til Coral Bay og Ningaloo Reef. Her ble det snorkling og tur med glass bottomed boat ute på revet. Dette revet er gnaske lite men ligger veldih nærme land. Det er også ett av få coralrev som ligger på en vestkyst.

Vi skulle gjerne reist videre oppover den flotte kysten men her måtte vi snu. Det ble 2 dager bak rattet langs rette veier med en og annen bensinstasjon sånn omtrent hver tredje time.

Vel tilbake i Perth var det byen som sto for tur. Perth var en flott by som lå veldig flott til med store parkområder rundt.

Til slutt gikk turen tilbake til Sydney. Her gjorde vi ikke noe annet en å nyte av de siste dagene i vårt andre hjem.

Les mer om turen vår i Australia HER.

Posted by kinethomas 12:07 Archived in Australia Tagged lodging Comments (0)

Den store hemmeligheten...

Hvem skjønte hva vi hadde i tankene??!

Vel tilbake i Australia var jobbingen over, og vi hadde ferie i noen uker. Noe ingen visste (bortsett fra Synøve og Robin med kjærester som hadde fått munnkurv :-) ) var at vi hadde visse planer for disse ukene!

12. april 2006 giftet vi oss i Sjømannskirken i Sydney. Det var en vakker seremoni, og etterpå tok vi bilder i Sydney Harbour. Dagen ble avsluttet med middagscruise på en flott båt og natten ble tilbrakt på et av de flotteste hotellene i byen.

Posted by kinethomas 11:51 Archived in Australia Tagged events Comments (0)

Jobbing på New Zealand

Møter med samarbeidspartner

Jeg (Kine) tok en tur over til New Zealand for å møte jobbens samarbeidspartner. Jeg hadde bare fire dager der, og igjen hadde jeg for liten tid på New Zealand. At jeg aldri lærer....
Det var ganske annerledes å være i landet når det ikke var vinter, og jeg fikk veldig sansen for Auckland, som er den største byen.

Posted by kinethomas 11:47 Archived in New Zealand Tagged business_travel Comments (0)

Tilbake til Australia

Endelig..... :-)

View Our Destinations on kinethomas's travel map.

Etter nesten to års abstinenser var endelig dagen der: vi skulle tibake til Australia. Vi var veldig spente, og Kine hadde gjort endel forberedelser siden hun skulle i endel møter de første ukene av turen.
Vi lurte fælt på hvordan det ville være å komme tilbake, men da vi sto i Sydney var det som vi ikke hadde vært borte en eneste dag! Akkurat som å være hjemme igjen. Australia er to tross alt vårt andre hjem. :-)
Thomas benyttet sjansen til å få et gjensyn med Melbourne, og likte seg utrolig godt der.

Posted by kinethomas 11:41 Archived in Australia Tagged business_travel Comments (0)

Berlin

I februar dro vi til Berlin en helg for å besøke Kines fetter Åge. Åge jobber i Schindler Tyskland og skal være i Berlin i to år og jobbe.
Vi fikk med oss litt sightseeing samt en real fest (ehmm).

Posted by kinethomas 11:31 Archived in Germany Tagged family_travel Comments (0)

(Entries 26 - 30 of 40) « Page 1 2 3 4 5 [6] 7 8 »